Homepage: Naslag: Auteursregister: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z |
|
Bibliografie: |
HET BOEK DER NAMEN
2007, Houten: Van Holkema & Warendorf, 311pag., 24cm, ISBN 978-90-269-8568-3, 1e druk april 2007
vert.van: The Book of Names (2007), vert.uit het Engels: Jan Smit,
omslagontwerp: Sander Verheijen, omslagfoto: JLP/José L. Pelaez/Corbis en Eve Serrabassa/iStockphoto
Ze woonden overal ter wereld; ze stierven in verschillende eeuwen; ze waren van elke rang en stand, volk en religie; ze stonden in zijn dagboek; ze kwamen uit zijn hoofd.
De twaalfjarige Davied Shepherd overleeft op het nippertje een ongelukkige val. Twee jaa na zijn bijna-doodervaring krijgt hij een eerste naam door. Daarna nog één. Nog duizenden namen volgden. Negentien jaar later: Wanneer professor David Shepherd weer een naam doorkrijgt, kan hij nog niet vermoeden dat dit zijn leven volledig op zijn kop zal zetten. Tot hij op het nieuws hoort dat iemand met die naam eerder die dag is vermoord en hij voor het eerst een naam kan herleiden naar een gebeurtenis. David gaat op onderzoek uit en ontdekt dat meer mensen in zijn Boek der Namen op raadselachtige wijze zijn verdwenen of vermoord. Via Rabbi Eliezer ben Moshe komt David in contact met de aantrekkelijke Israëlische professor Yael. Zij introduceert hem in de wereld van de kabbala. Samen ontrafelen ze een deel van zijn beangstigende gave, maar wat ze niet weten is dat zij niet de enigen zijn die achter het geheim aan zitten dat in Davids hoofd en Boek der Namen is verborgen...
Junior* art directors Ashkol en van Kempen winnaars van campagnewedstrijd
Begin april kreeg de eindexamenklas van de Junior* Academie voor Art Direction een briefing voor een reclamecampagne voor de thriller Het boek der namen van Jill Gregory en Karen Tintori. Twaalf teams van art directors in spé gingen aan de slag met een eenvoudige opdracht en de eerste drie hoofdstukken van het boek. Voor hun creativiteit en inzet krijgen alle Junior* art directors boekenbonnen van de opdrachtgever uitgeverij Van Holkema & Warendorf. De winnaars ontvangen cadeaubonnen ter waarde van 500 euro te besteden in de Apple winkel, en hun winnende advertentie zal begin juni worden geplaatst in de Detective & Thrillergids van Vrij Nederland. In Het boek der namen krijgt de hoofdpersoon na een bijna-doodervaring steeds (voor hem onbekende) namen door. Namen van mensen die vaak op mysterieuze wijze om het leven zijn gekomen. Daniel Ashkol en Maarten van Kempen vertaalden de thema's van namen en identiteit naar een opvallend en omvangrijk campagneconcept. Centraal staan beschadigde of verwoeste identiteitsbewijzen (paspoort, naambordje, dogtags) die de mysterieuze moorden verbeelden. Het werk is beoordeeld door een jury van professionals, waaronder de auteurs van het boek, én bezoekers van de website met alle inzendingen (www.thrillervanhetjaar.nl). Zij waren zeer enthousiast over het campagneconcept van Ashkol en van Kempen. De trailer bracht de mysterieuze willekeur van de namen duidelijk naar voren en maakte het concept tot de sterkste campagne. De winnende campagne en de andere inzendingen zijn te bezichtigen op www.thrillervanhetjaar.nl.
http://www.jillgregory.net/
De website van Jill Gregory
De Boekenplank : voor de liefhebber van het spannende boek |